همزمان با دهه مبارک فجر آیین افتتاح واحد خردایش۲ و کلنگ‌زنی کارخانه کنسانتره شرکت راهبران فولاد اصفهان با حضور مدیرعامل گروه توکافولاد، مدیرعامل و جمعی از مدیران شرکت راهبران فولاد اصفهان برگزار شد.

معدن سنگ‌آهن اسفندار شرکت راهبران فولاد اصفهان، مساحتی ۴.۵ کیلومتر مربع دارد که طبق براوردها، ۷میلیون تن ذخیره با عیار میانگین حدود ۲۲ درصد دارد.

در کنار این معدن، ۲ خط خردایش به ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار تن سنگ دانه‌بندی شده و با عیار ۳۰ توسط سرمایه‌گذاری گروه توکا فولاد ایجاد شده که تا پایان سال ۱۴۰۲، عملیات نصب تجهیزات کارخانه با استفاده از توان داخلی تولید کنسانتره ۲۵۰هزار تنی نیز به پایان رسیده و از ابتدای سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد. البته با پیش‌بینی‌های انجام شده ظرفیت این کارخانه تا ۵۰۰ هزار تن نیز قابل افزایش است.

احمدرضا سبزواری مدیرعامل گروه سرمایه گذاری توکافولاد در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ایراسین بیان کرد: این شرکت در حوزه‌های مختلفی سرمایه‌گذاری نموده که معادن و نسوزها دو عرصه مهم است و در زمینه معادن، دو شرکت راهبران فولاد اصفهان و شرکت استقلال فعال هستند.

وی گفت: امروز هم خط ۲ خردایش این شرکت افتتاح شده و هم آیین کلنگ‌زنی کارخانه کنسانتره این شرکت انجام شد. در خط ۲ خردایش با ظرفیت سالانه ۶۰۰هزار تن تأمین خوراک کارخانه کنسانتره در سال را خواهیم داشت که تولید ۲۵۰ هزار تن کنسانتره را به همراه دارد که امیدواریم در ابتدای سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

سیدعلی صدری مدیرعامل شرکت راهبران فولاد اصفهان نیز در گفتگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: از ابتدای فروردین ۱۴۰۲ خط تولید خوراک به ظرفیت اسمی خود می‌رسد تا در سال آینده مجموعاً ۶۰۰ هزار تن سنگ با عیار ۳۰ را تولید کند.

وی تصریح کرد: فرایند طراحی کارخانه کنسانتره هم‌اکنون به اتمام رسیده و خرید تجهیزات اصلی انجام شده و در مرحله ساخت است. همچنین سایر تجهیزات با تکیه بر دانش فنی و توان داخلی تأمین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت راهبران فولاد اصفهان تأکید کرد: امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۲، عملیات نصب تجهیزات این کارخانه به اتمام رسیده و با شروع سال ۱۴۰۳، تست‌های عملیاتی برای شروع تولید آغاز شود.

محمد جاوری رئیس هیئت مدیره شرکت راهبران فولاد اصفهان به خبرنگار ایراسین گفت: یکی از چالش‌های صنعت فولاد کشور، تأمین مواد اولیه پایدار در سال‌های گذشته است که البته فولاد مبارکه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

رئیس هیئت مدیره شرکت راهبران فولاد اصفهان خاطر نشان کرد: البته معاونت معادن فولاد مبارکه نیز در تلاش است تا با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بخشی از مواد اولیه فولاد مبارکه را برای پایداری تولید در این شرکت تأمین کند.